Samáriai Asszony

Samáriai Asszony

Már nem kell sokat várni a menyegzőre

2022. december 11. - samariai

Aug. 20, 2022

Éjszaka azt álmodtam, hogy követtem egy férfit, aki egy házban ment végig, talán a gondnok vagy a házigazda volt abban a házban. Ez a ház egy szép vendégházra emlékeztetett. Este volt, és amint haladt végig a házon, egy nagy kancsóból vízzel locsolgatta a növényeket, virágokat a házban. Én is mentem utána, és locsolgattam, mivel nekem is volt valami kancsófélém, és volt abban is egy kis víz, bár nem annyi, mint ennek a férfinak.

Tetszett nekem ez a férfi, ezért követtem őt. Figyeltem, hogy merre ment és mit csinált, és én is ugyanazokat cselekedtem, amiket ő. Aztán, amikor véget ért a locsolás, akkor megvárt, és amikor utolértem, megcsókolt. Ennek én nagyon örültem, boldognak éreztem magam. És azt mondta, hogy még nem térhetünk nyugovóra, mert meg kell várni még egy valakit, aki szintén itt alszik majd a házban - itt egy női nevet említett, de nem emlékszem az illetőnek a nevére - csak őneki még fáj a feje, és még nem érkezett meg, de nemsokára itt lesz, és, majd itt nálunk megnyugszik, jól fogja érezni magát ő is, és jó helyen lesz itt.

Rajtam kívül még egy másik vendég is volt már a házban, aki szintén egy nő volt.

Ezt az álmot elmeséltem a családtagjaimnak, és, érdekes módon, a testvérem szinte szóról szóra ugyanazt a megfejtést mondta az álomra, ami nekem is jött. Mert így adta nekünk a Lélek. Ezért, a megfejtést én többnyire ugyanúgy leírom ide, ahogyan ő mondta, azzal a kis kiegészítéssel, ami még jött időközben nekem.

"Jézus locsolgatta a növényeket, és te követed őt, ő pedig megcsókolt téged. Ez azt jelenti, hogy te a menyasszonya vagy már. És mondta, hogy még nem térhettek nyugovóra (a mennyországba) mert még meg kell várni valakit (azon lelkek közül, akik még nem értek oda, de jó úton haladnak, és csak várni kell rájuk még). Már valaki - valakik rajtad kívül is megérkeztek: az a nő, aki valójában nem nő, hanem a menyaszonyok (nemtől függetlenül). Azért vannak az álomban nők mert a "nő" a menyasszonyt jelképezi, és minden ember, aki Jézushoz tartozik, nemtől függetlenül, az Jézus menyasszonyának számít, mert Jézus a Vőlegény.

Szóval, ez egy megnyugtatást jelent Jézustól a számodra, hogy te vele vagy, de még a szétválasztodás nincs bevégeztetve, még légy türelemmel, mert még tart az aratás."

Ezt egy kissé bővebben, úgy tudnám részletezni, hogy már abból is lehet tudni, hogy ez a férfi az álomban Jézust jelképezi, mert növényeket locsolgat. Van neki egy nagy kancsója, amelyben bőségesen van víz. Emlékezzünk vissza arra, hogy milyen víz van Jézusnál? Az élő vizek forrása van nála, amint azt Ő személyesen elmondta a samáriai asszonynak Jákób kútjánál (János 4:10-15).

Még egy másik fontos dologra is felhívja a figyelmünket ez az álom: arra, hogy akik ezután fordulnak Istenhez, azok szenvedések és nyomorúság által fognak megtörni és megtérni. Erre utal az, hogy akire még várnunk kell, annak fáj a feje, és még nem ért ide. A test (és akár a lélek) szenvedése következtében látni fog a lélek, és ekkor tud felülkerekedni a lélek a test fölött. Ekkor tudja sok ember "levetkőzni" a hatalmas egóját, megalázkodni az Atya előtt, és beismerni, hogy "Atyám, én mindent elszúrtam, nélküled semmire sem vagyok jó!". És ekkor tudunk igazából őszintén Őhozzá fordulni.

A másik fontos üzenete az álomnak az, hogy már nem sok idő van hátra Krisztus második eljöveteléig és a menyegzőig. Ugyanis a menyasszonyok többsége már készen áll (az álomban ez két menyasszony), és már csak néhány menyasszony van, akire még várni kell (az álomban már csak egy valakire kell várni). Ezek a menyasszonyok tulajdonképpen nem nők, mint ahogyan a fentiekben az már olvasható, hanem mindenki, aki Isten gyermekének számláltatik, jelképesen Jézus menyasszonya, és Jézus maga a Vőlegény (szintén jelképesen), és, amikor elérkezik a Krisztus második eljövetele, akkor megtörténik a menyegző, a Bibliában leírt megfogalmazás szerint. Természetesen ez a menyegző sem szó szerint értendő, hanem jelképesen történik meg a menyegző, a vőlegény és a menyasszony egybekelése. Azok, akik a Krisztushoz tartoznak, ezentúl Ővele lesznek, és ennek mindannyian örülni fognak, mint egy esküvői ünnepségen.

A menyegzőről és a vőlegényről több példázatban is olvashatunk a Bibliában. Az egyik ilyen példázat az, amikor Jézus a tíz szűzről beszél, és az ő lámpásaikról, a Máté 25:1-13-ban:

"Akkor hasonlatos lesz a mennyeknek országa ama tíz szűzhöz, a kik elővevén az ő lámpásaikat, kimenének a vőlegény elé.

Öt pedig közülök eszes vala, és öt bolond.

A kik bolondok valának, mikor lámpásaikat elővevék, nem vivének magukkal olajat;

Az eszesek pedig lámpásaikkal együtt olajat vivének az ő edényeikben.

Késvén pedig a vőlegény, mindannyian elszunnyadának és aluvának.

Éjfélkor pedig kiáltás lőn: Ímhol jő a vőlegény! Jőjjetek elébe!

Akkor felkelének mind azok a szűzek, és elkészíték az ő lámpásaikat.

A bolondok pedig mondának az eszeseknek: Adjatok nékünk a ti olajotokból, mert a mi lámpásaink kialusznak.

Az eszesek pedig felelének, mondván: Netalán nem lenne elegendő nékünk és néktek; menjetek inkább az árúsokhoz, és vegyetek magatoknak.

Mikor pedig venni járnak vala, megérkezék a vőlegény; és a kik készen valának, bemenének ő vele a menyegzőbe, és bezáraték az ajtó.

Később pedig a többi szűzek is megjövének, mondván: Uram! Uram! nyisd meg mi nékünk.

Ő pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, nem ismerlek titeket.

Vigyázzatok azért, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok, a melyen az embernek Fia eljő."

Mit jelent itt a lámpásban az olaj? Isten kegyelmét jelenti az olaj. Hogyan gyűjthetünk a lámpásunkba olajat, mint az öt okos szűz a példázatban? Úgy, hogy kérjük Istentől a bűneinkkel való szembesítést, az Ő kegyelmét és irgalmát, bűneink bocsánatát, és a megtisztulást, Jézus áldozata által. Tiszta és őszinte szívvel, lélekkel forduljunk hozzá, és kérjük az újjászületés ajándékát, és azt, hogy oltalmazzon és tartson meg minket, hogy hűségesek tudjunk maradni Őhozzá, és a világ kísértései által ne bukjunk el újra. Kövessük a Jézus által tanított és megmutatott "keskeny utat", és aszerint éljünk. Tegyünk bizonyságot az Atyától kapott ajándékokról, nem csak a testi, hanem a lelki táplálékról is beszéljünk azoknak az embertársainknak, akik hajlandóak meghallgatni mindezt, hogy az ő lelkük is megmenekülhessen (hogy megérkezhessenek ők is a vőlegényhez a vendégházba).

Egy másik példázatban is olvashatunk minderről, egy kissé másképpen, a Máté 22:1-14-ben:

"És megszólalván Jézus, ismét példázatokban beszél vala nékik, mondván:

Hasonlatos a mennyeknek országa a királyhoz, a ki az ő fiának menyegzőt szerze.

És elküldé szolgáit, hogy meghívják azokat, a kik a menyegzőre hivatalosak valának; de nem akarnak vala eljőni.

Ismét külde más szolgákat, mondván: Mondjátok meg a hivatalosoknak: Ímé, ebédemet elkészítettem, tulkaim és hízlalt állataim levágva vannak, és kész minden; jertek el a menyegzőre.

De azok nem törődvén vele, elmenének, az egyik a maga szántóföldjére, a másik a maga kereskedésébe;

A többiek pedig megfogván az ő szolgáit, bántalmazák és megölék őket.

Meghallván pedig ezt a király, megharaguvék, és elküldvén hadait, azokat a gyilkosokat elveszté, és azoknak városait fölégeté.

Akkor monda az ő szolgáinak: A menyegző ugyan készen van, de a hivatalosok nem valának méltók.

Menjetek azért a keresztútakra, és a kiket csak találtok, hívjátok be a menyegzőbe.

És kimenvén azok a szolgák az útakra, begyűjték mind a kiket csak találtak vala, jókat és gonoszokat egyaránt. És megtelék a menyegző vendégekkel.

Bemenvén pedig a király, hogy megtekintse a vendégeket, láta ott egy embert, a kinek nem vala menyegzői ruhája.

És monda néki: Barátom, mi módon jöttél ide, holott nincsen menyegzői ruhád? Az pedig hallgata.

Akkor monda a király a szolgáknak: Kötözzétek meg a lábait és kezeit, és vigyétek és vessétek őt a külső sötétségre; ott lészen sírás és fogcsikorgatás.

Mert sokan vannak a hivatalosok, de kevesen a választottak."

Mit jelképez itt a menyegzői ruha, miért tölt be ilyen fontos szerepet ebben a példázatban? Ez a menyegzői ruha nem más, mint a "fehér ruha", amelyet Krisztustól kaphatunk, amikor megtisztulunk a bűneinktől (bibliai kifejezéssel élve: mezítelenségünknek rútságától), és a régi, bűnös cselekedeteinket felváltja a "szentek igazságos cselekedetei". Ha nem tisztulunk meg a bűnöktől, és nem véssük szívünkbe Krisztus beszédeit, nem cselekedünk az Atya parancsolatai szerint, ahogyan Jézus tanította, nem mehetünk be a menyegzőre sem, mert nem vagyunk oda valók, ha nincs menyegzői ruhánk.

"Azt tanácslom néked, hogy végy tőlem tűzben megpróbált aranyat, hogy gazdaggá légy; és fehér ruhákat, hogy öltözeted legyen, és ne láttassék ki a te mezítelenségednek rútsága; és szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss." (Jelenések 3:18)

A Jelenések könyvének egy másik részében is olvashatunk a menyegzőről és a fehér ruháról, fehér gyolcsról:

"Örüljünk és örvendezzünk, és adjunk dicsőséget néki, mert eljött a Bárány menyegzője, és az ő felesége elkészítette magát,

És adott annak, hogy felöltözzék tiszta és ragyogó fehér gyolcsba; mert a fehér gyolcs a szenteknek igazságos cselekedetei.

És monda nékem: Írd meg: Boldogok azok, a kik a Bárány menyegzőjének vacsorájára hivatalosak. És monda nékem: Ezek az Istennek igaz beszédei." (Jelenések 19:7-9)

A bejegyzés trackback címe:

https://samariai-asszony.blog.hu/api/trackback/id/tr1617999786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása