Samáriai Asszony

Samáriai Asszony

A gyár mosdójában - tanító álom

2024. február 09. - samariai

A következő tanító, szembesítő álmot kaptam Atyánk kegyelméből, amely álom nekem szól, és mindazoknak, akik magukra ismerhetnek benne:

Egy gyárat láthattam, amelynek az álomban én is egy dolgozója voltam. Javában folyt a termelés a gyárban, de egyszercsak éreztem, hogy már nem bírom tovább, sürgősen ki kell mennem a mosdóba. Ám, amint odaértem a női mosdóba, láthattam, hogy csak két WC van, amiből az egyik használhatatlan, mert tele van vízzel, és a tetején már szivárgott is kifelé egy kevés víz. Gondoltam, ha ebbe végezném a dolgom, a tetején még több víz kijönne, netán még az is vele együtt, amit én bele "termelnék".

A másik rendelkezésre álló WC meg talán kissé koszosnak tűnt, mert nem mertem ráülni, de használható állapotban volt. Ezért úgy döntöttem, hogy felállok a WC peremére, és onnan, állva végzem el a dolgomat (ami kissé furcsa, mert sosem állnék rá a peremére, még ha állnék közben, akkor sem, de az álomban mégis így láthattam ezt). Amint ott álltam fent, a magasban, feltűnt, hogy az üvegablakokon keresztül milyen jól beláthatom fentről a gyár termelési részlegének egy részét. Még a csoportvezetőt is láthattam onnan, mert amellett, hogy a magasból nézhettem lefelé, mintha még a padló kintebbre eső része is üveggé változott volna, teljesen átlátszott. Egy pillanatra elgondolkodtam azon, hogy vajon ők onnan lentről láthatnak-e engem, de úgy tűnt, hogy nem.

Így aztán, a WC peremén állva "elvégeztem a dolgomat", és a terhemtől megkönnyebbülten szállhattam onnan le. És ekkor már láthattam azt is, hogy néhány dolgozó már odagyűlt a mosdóba, és kisebb sor alakult ki, amint ott várakoztak, hogy ők is sorra kerülhessenek a WC-nél, és könnyíthessenek magukon.

Ennyi volt az álom, és egy ideig nem is értettem, hogy mit jelent. Aztán lassan kezdett értelmet nyerni, de valahogyan mégsem tudtam magamban sem értelmesen megfogalmazni az álom jelentését. Majd elém került Marika YouTube csatornája, amelynek neve "vak voltam", és itt egy olyan bejegyzésébe "botlottam", amely teljessé tette az álom értelmét, az volt az érzésem, hogy "Igen, ez pontosan az, amiről álmodtam, csak másképpen kifejezve (más képekkel), más szavakkal, más példákkal!".

Ezért hát következzék az álom jelentéseként Marika bejegyzése:

"Jézus bement a bűnös vámszedő, Lévi házába, hogy ne csak felszínesen változtassa meg a vámszedő életét, hanem teljesen, egészen, gyökerestől. Így lett belőle Máté, az egyik evangélista, aki elhagyta a régi életét, a régi szokásait, a bűneit, új életet kezdett Jézussal. És nem véletlen, hogy ugyenebben a fejezetben, ahol erről az elhívásról ír Márk, a másik evangélista, írja Jézus szavait is, miszerint "Senki sem tölt új bort régi tömlőbe, különben az új bor a tömlőt szétszakítja, a bor is kiömlik, a tömlő is kárba megy, hanem az új bort új tömlőbe kell tölteni."

Sokan vannak, akik szívesen fogadják a Jézus Krisztus szavait, érzik az erőt, az igazságot, és kellene az nekik. De ugyanakkor ragaszkodnak a régi életükhöz, a régi szokásaikhoz, a kényelmes testi bűneikhez, és ezeket is meg akarják tartani. De az igazság befogadása teljes megújulást kíván. Nem lehet a régi ruhára új posztóból foltot varrni. Újuljatok meg tehát gondolkodásotokban, cselekedeteitekben, vetkőzzétek le a régit, máskülönben Jézus Krisztus szava csak üres beszéd marad számotokra, és nem fogtok sem meggyógyulni, sem világítani, sem jó gyümölcsöt teremni. Csak magatokat csapjátok be Jézus Krisztus és Isten nevében."

Elég furcsa, már-már abszurd képekkel láthattam én is ugyanezt az álomban: az egyik WC telve tiszta vízzel nem volt használható senki számára, mégpedig azért, mert a bennünk lévő bűnöktől, szennytől, régi életmódunktól nem váltunk meg teljesen. Ezt nem használhattuk, mert nem szennyezhettük be azzal a teherrel, amitől még nem szabadultunk meg. Ezért a másik WC-t kellett használni, amelyre felállva megláthattam én is, és majd a sorban utánam következők is, fentről nézve a világot, amelyet a gyár termelő részlege jelképezett - az eddigi (régi, világi) életmódunkat: egész mostanig dolgoztunk és termeltünk a világban, a mókuskerékben szaladgáltunk, a hiábavalóságnak éltünk, annak, hogy építsük a földi Bábelt avagy Babilont, amely amúgy is összeomlásra van ítélve. Ennek egy részét láttatta meg Isten az ő szemszögéből nézve, a magasból - de csak egy részét, amennyit nekem szükséges meglátnom, ahhoz, hogy szembesülhessek és tisztában legyek azzal, hogy miben voltam vagy vagyok, hogy lássam, hogy milyen bűnök és milyen hiábavalóság terheit kell átadnom Krisztusnak, miféle terheket kell letennem, mitől kell megszabadulnom és megkönnyebbülnöm ahhoz, hogy Krisztus által megtisztulhassak. Ezt jelképezte az egész mosdó, a tiszta vízzel tele WC, amelyet nem használhattunk, nem szennyezhettünk be (új folt nem való régi ruhára, avagy új bor sem való régi tömlőbe), és az a WC is, amely fölött állva látást kaphattunk a szemeinkre, szembesülhettünk és megszabadulhattunk, megkönnyebbülhettünk a bennünk lévő szennytől, fölösleges tehertől, azaz, "levetkőzhettük a régit" ahhoz, hogy megújulhassunk, újjászülethessünk, és a régi iga, a régi teher helyett megkaphassuk Krisztustól az újat, amely igazából nem is teher. Mert Krisztus vezetésével, segítségével, és az Ő lelkületével mindez könnyű és gyönyörűséges:

"Jőjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket. Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek. Mert az én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű." (Máté 11:28-30)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://samariai-asszony.blog.hu/api/trackback/id/tr5218321727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása